אודות

חברת בית פסיבי בע"מ – משווקת "בידוד 360"

בראשית החברה ייבאה מוצרים שונים לבחון את היישום שלהם בשוק המקומי והגלובלי. בשלב השני פתחה במחקר פיתוח מוצרים ובדיקת התכנות עסקית להקמת קו מוצרים חדישים לייצור בישראל. בדיקת ההיתכנות הובילה לפיתוח עסקי וטכנולוגי מואץ עד לייצור אבי טיפוס ובחינתם בשטח. 

כעת מבקשים לעבור מפיתוח לייצור מקומי לשיווק בישראל ובעולם. אפשר לפתח טכנולוגיות ייצור אנרגיות חדישות ואפשר לחסוך בשימוש באנרגיה קונבנציונלית להשיג את אותה המטרה. בכך מתמקדת החברה.

מטרת בקשה זו להציג את המשימה והיעדים החדשים שהחברה העמידה לעצמה במעבר לייצור והרחבת השיווק גם ליצוא לחו”ל. לשפר משמעותית את המוצרים המשווקים בישראל, למחזר באופן משמעותי את פסולת הנייר הנאספת כיום בישראל ונותרת ללא שימוש בתעשייה מעגלית ולהתחרות בשוק הגלובלי. בכוונת החברה להמשיך את הפיתוח הטכנולוגי של מוצרים נוספים במפעל חדש אותו היא שוכרת בשדרות ולהקים שם את קו הייצור הראשון לנהל משם את הפעילות העסקית לכל העולם. 

חזון החברה

שינוי הרגלי הצריכה של לקוחות לעבור לשימוש במוצרי החברה הממחזרת חומרי גלם טבעיים ליצירת מוצרים ברי קיימא משפרי חיים החוסכים בשימוש באנרגיה קונבנציונלית מזהמת. תעשיה מעגלית מגלם טבעי ידידותי לאדם וסביבה. המשימה והיעדים החדשים שהחברה העמידה לעצמה במעבר לייצור והרחבת השיווק גם ליצוא לחו”ל. לשפר משמעותית את המוצרים המשווקים בישראל, למחזר באופן משמעותי את פסולת הנייר הנאספת כיום בישראל ונותרת ללא שימוש ולהתחרות בשוק הגלובלי.

מוצרי החברה ועבודותיה

עומדים בדירוגים האנרגטיים הגבוהים ביותר ומאפשרים לא רק ספקטרום רחב של ביצועים גבוהים – בידודים אופטימליים של רעש, טמפרטורה ולחות – אלא שמירה על בריאות דיירי הפרויקט, השבחת הנכס והקניית נקודות זכות קבלניות וזכויות מיסוי; כך גם בפונקציות החיסכון: עלות-תועלת גבוהות במיוחד הן בעלויות הבנייה וההקמה והן באחזקת המבנה והשבחתו לאורך שנים. חומרי הבנייה הנפוצים המבוססים על בלוקים, מוצרי בטון ומוצרי הטייח השונים לא מספיקים דיים לעמוד בדרישות תקן תרמי 1045. פרויקטים אשר ידרשו לעמוד בתקנים יהיו מחויבים להשתמש בחומרי הבידוד שגם החברה כבר משווקת ומייצרת בישראל.

מוצרי החברה כאמור מלבד העובדה שהם מסייעים להשיג דירוג אנרגטי גבוה תפקידם המרכזי לענות על כשלי שוק וליקויי בנייה רבים הן בתחום התרמי והן בתחום האקוסטי בענף הבנייה בישראל. המוצרים ישווקו באופן כזה שיהיה קל ליישם אותם החל מהבנייה הפרטית וכלה בבנייה רוויה וציבורית באמצעות מיכון הקיים בשוק וכח אדם המיומן לתפעול.

בנוגע לבנייה רוויה אשר מטפסת בישראל לגבהים ומגדלים נבנים בכל הארץ, לחברה פתרונות מצוינים יותר וזולים באופן משמעותי לבידוד קירות המגדלים המחופים בזכוכית, אלומיניום או HPL ועוד…

גם בבנייה מוסדית או נמוכה יש לחברה יתרון מובהק מול מוצרי הפוליסטירין אשר ניתן ליישם אותם עד שתי קומות בלבד לעומתם את מוצרי החברה ניתן ליישם ללא שום הגבלה (ראה מזרונים ותפזורת בהמשך המסמך).

לצד כל זאת החברה עוסקת באופן אקטיבי בהדרכה ולימוד של אדריכלים, קבלנים, מפקחי בנייה ועוד… להטמיע את עקרונות איכות החיים לצד רמת החיים שאפשר לחסוך כסף רב במערכות חימום וקירור, לנשום אוויר נקי ובריא יותר ולהנות מהפחתת רעשים יעילה בין חדרים.

תחום עיסוק

מוצרי ‘בידוד 360’ מפותחים ומיוצרים לענף הבנייה הירוקה כיישום פעיל לשמירה על כדור הארץ, רצונה של החברה כי קבלנים יבנו עם מוצריה הטבעיים וירוקים, ידידותיים לאדם ולסביבה להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שכל בנין מייצר במרוצת חייו. לצד מתן פתרון משפר חיים לדיירי הבית.

בישראל חל שינוי לטובה בשנים האחרונות בענף הבנייה ובכל פרויקט רחב היקף ממנים רשימת יועצים ארוכה, ביניהם – יועץ אקוסטיקה, יועץ תרמי, יועץ בניה ירוקה תקן 5281 , יועץ דירוג אנרגטי תקן 5282 ועוד.  החל מספט’ 2023 חוק מכר הדירות מחייב בנייה ועמידה בדרוג אנרגטי C לפחות בכל פרויקט מעל 6 יחידות דיור. 

חומרי הבנייה הנפוצים המבוססים על בלוקים, מוצרי בטון ומוצרי הטייח השונים לא מספיקים דיים לעמוד בדרישות התקן התרמי 1045. פרויקטים אשר ידרשו לעמוד בתקנים יהיו מחויבים להשתמש במוצרי הבידוד שגם החברה כבר משווקת ומתכננת כאמור לייצר אותם בישראל. 

לא זאת ועוד, בישראל ישנם כיום רק 3 יצרני חומרי בידוד והם מחזיקים בנתח שוק משמעותי ולדאבון הלקוחות בישראל הם מבססים את מוצרי הבידוד שלהם על פוליסטירין (קלקר) המסוכן ביותר לשימוש כי הוא פולט גזים רעילים בשריפת מבנה, לא מתפרק בקרקע מעל 100 שנים ובאופן כללי קשה מאד למיחזור.

הגידול בנתח השוק שלהם קרה בגלל סגירת מפעל יצור צמר הזכוכית אשר פעל בארץ וסיפק סחורה באופן נרחב ביותר. הוא נסגר לחלוטין בגלל הזיהום הגבוה שהוא ייצר ולא פחות חשוב מכך בגלל איכות חומר הבידוד המסוכן והמגרד. מכאן יוצא שישנם עשרות אלפי בניינים ישנים בהם השתמשו בצמר זכוכית בבנייה שהחברה מכוונת להחליף בהם את חומר הבידוד המסוכן והלא יעיל במוצריה החדישים והטיבעיים.

אבל הדרך בישראל עוד ארוכה, באירופה כל פרויקט ציבורי מחויב באיפוס אנרגטי, דירוג אנרגטי A++ (דירוג המעיד על יכולתו של הבניין לאגור את האנרגיה שבו, “ומאופס” הכוונה שצריך להוסיף מעט אם בכלל אנרגיה לשמור את רמת האנרגיה הראשונית שהושקעה בו). 

בישראל שעדין מפגרת מאחורה בחקיקה, יישום והטמעה בציבור, דירת מגורים הנבנית היום מחויבת בדירוג אנרגטי בדרוג מינימום C. זאת להבדיל מאירופה אשר קשה מאוד למכור דירות ללא דירוג אנרגטי מספק מינימלי. 

 

מוצרי החברה כאמור מלבד העובדה שהם מסייעים להשיג דירוג אנרגטי גבוה תפקידם המרכזי לענות על כשלי שוק וליקויי בנייה רבים הן בתחום התרמי והן בתחום האקוסטי בענף הבנייה בישראל. המוצרים ישווקו באופן כזה שיהיה קל ליישם אותם החל מהבנייה הפרטית וכלה בבנייה רוויה וציבורית באמצעות מיכון הקיים בשוק וכח אדם המיומן לתפעול.

בנוגע לבנייה רוויה אשר מטפסת בישראל לגבהים ומגדלים נבנים בכל הארץ, לחברה פתרונות מצוינים יותר וזולים באופן משמעותי לבידוד קירות המגדלים המחופים בזכוכית, אלומיניום או HPL ועוד…

גם בבנייה מוסדית או נמוכה יש לחברה יתרון מובהק מול מוצרי הפוליסטירין אשר ניתן ליישם אותם עד שתי קומות בלבד לעומתם את מוצרי החברה ניתן ליישם ללא שום הגבלה (ראה מזרונים ותפזורת בהמשך המסמך).

לצד כל זאת החברה עוסקת באופן אקטיבי בהדרכה ולימוד של אדריכלים, קבלנים, מפקחי בנייה ועוד… להטמיע את עקרונות איכות החיים לצד רמת החיים שאפשר לחסוך כסף רב במערכות חימום וקירור, לנשום אוויר נקי ובריא יותר ולהנות מהפחתת רעשים יעילה בין חדרים.

משימת החברה

שלוש משימות החברה העדכניות הן:

  1. להקים מעבדת מחקר פנימית צמודה לפס הייצור לאפשר בדיקת השיפורים והפיתוחים במוצרים הקיימים והחדשים לבצע ביעילות את הנדרש לעמוד בתחרות הגלובלית לשמור על הבידול של כל מוצר ומוצר בשוק היעד שלו.
  2. הקמת פס יצור ורסטילי יעיל לקו מוצרי החברה המבוסס על גלם ממוחזר.
  3. השלמת רישום פטנטים, בחינת רגולציה בכל מדינת יעד והתכוננות לייצוא.

המיקום הנבחר כאמור לבצע את משימות החברה והפעילות הנדרשת יהיו בא.ת שדרות קרוב לספק חומר הגלם המרכזי “נגב אקולוגיה” אשר באופקים. שיקול נוסף שנלקח בחשבון הוא הקרבה לנמל אשדוד לקצר את צינור ההובלה לחו”ל. מיותר לציין כי גם המשמעות להקמת מפעל בפריפריה חשוב לא פחות למייסד החברה וכל תרומה בהעסקת עובדי פיתוח וייצור נוספים באזור מחזקים כלכלית את איתנות התושבים במקום.

מנכ"ל, בעלים

לדוד אונטרשלג מייסד החברה ניסיון של למעלה משלושה עשורים בענף הבנייה. מר אונטרשלג מחזיק בפטנט ברוסיה לייצור פתיתי גרנולה סניטרי לארגזי חול לחתולים. מוביל פיתוח ורישום פטנט על יצור יריעה אקוסטית מבדים ממוחזרים בשם ‘אקוסטי בד ירוק’. יריעה סופגת קול הולם בין קומות יחד עם חברת ‘עפרטקס’ המשווקת אותה כבר ללקוחות. פיתוח דבק מיוחד לריסוס טיח אקוסטי בשימוש עם מוצרי הנייר הממוחזר.

פיתוח שיטת בנייה חדשה אשר נמצאת כעת בתהליך אישור מפרט קיר חדש של דוד אונטרשלג יחד עם חברת די.אס. החברות בוחנות קסטות פח במילוי בידוד צלולוז של החברה (בידוד 360) במכון הלאומי לחקר הבניה- היחידה לבחינה ואישור שיטות בנייה חדשות.

כמוכן שוקד על מוצרים נוספים חלקם גם מצוינים בהמשך המסמך.

בשנים האחרונות:

מרצה במכללת מישלב תל אביב, מרצה במכללת מישלב חיפה.
קורס פיקוח ליקויי בניה – הרצאות בנושא בידוד תרמי, אקוסטיקה, עבודות גבס, תקרות, שיטות בניה.
מרצה מאושר משרד האנרגיה, במכללת סמי שמעון אשדוד, קורס למהנדסים הכשרת ממונה אנרגיה – הרצאות בנושא מעטפת בניין, בידוד תרמי למבנים, דירוג אנרגטי מבנים, חיסכון אנרגיה.
מרצה מאושר משרד האנרגיה, בקורס של קרן אנרגיה (המייצג את קלימה מד האירופי בישראל).
קורס למהנדסים הכשרת ממונה אנרגיה – הרצאות בנושא מעטפת בניין, בידוד תרמי למבנים, דירוג אנרגטי מבנים, חיסכון אנרגיה.
2019-2020 יועץ בידוד תרמי ואקוסטי, בניה טבעית וירוקה, ליווי ותכנון פרויקטים ללקוחות של חברת רוטנברג חומרי בניין בע”מ, הרצליה.
2017-2018 מרצה בקורס לקבלני MiTek בניה מתקדמת (פלדה דקת דופן) במרכז SID לבניה ירוקה ומתקדמת. הרצאות בנושא בידוד תרמי ואקוסטי למבנים בניה קלה, חומרים ושיטות התקנה.
מ 2016 – יועץ בידוד תרמי ואקוסטי, פתרונות לנפגעים תרמיים, תכנון תרמי, דירוג אנרגטי. פתרונות אקוסטיקה לתעשייה, מועדוני לילה, בתי מלון ושוק פרטי.
מ 2016 – חבר המועצה לבניה ירוקה
מ 2014 – עצמאי, יצרן מוצרי בידוד תרמי למבנים, מסתורי צינורות אקוסטי ודומה. פתרונות, ייעוץ והדרכה תרמי ואקוסטי לחנויות חומרי בניין וחברות קבלניות.
לפני 2014: מנהל תחום פרויקטים חברת אורבונד תעשיות גבס (קבוצת KNAUF).
מנהל אזור שיווק צינור אקוסטי סיילנט חברה יצרנית חוליות.
מנהל שיווק בחברה קבלנית. בקר איכות במעבדת בניין איזוטופ.
1998-2003 חבר ועדת תכנון ובניה, חבר ועדת מכרזים (כרמיאל)

פירוט קו המוצרים

  1. מזרון בידוד תרמי-אקוסטי לקירות: בישראל חובה לבנות ממ”דים בכל יחידת דיור חדשה ולקוחות גם משלימים ממ”דים בעצמם. תקן 5075 למרחבים מוגנים ותקן 1045 לבידוד תרמי מאשר להוסיף בידוד תרמי בצידו הפנימי של קיר הממ”ד.

לצורך זה החברה פיתחה מוצר תרמי-אקוסטי יעיל ביותר מכל המוצרים המשווקים כיום בישראל לשימוש בחדרים ממוגנים אשר ניבנים רק בישראל בהיקף גדול ביותר. 

בחו”ל אין צורך במוצר כזה ולכן החשיבות הרבה בהקמת מפעל ייצור בישראל לענות על כשל השוק המוביל גם לליקוי בנייה. המוצר עליו שקדה החברה דומה “למזרון מלבני” בעובי 30 מ”מ בלבד מנייר ממוחזר (או בד -עדיין בניסוי) אשר רוחב המזרון לשימוש במבנים הוא 40 ס”מ כרוחב הניצבים עפ”י תקן חיפוי קירות החוץ של ברנוביץ. חובה לציין כי אין מוצר כזה בעולם וכי הפיתוח מיועד לשוק המקומי באופן בלעדי ולמדינות נוספות בעולם אשר זקוקות גם הן למידה המיוחדת. מזרון בידוד 3 ס”מ עובי X 40 ס”מ רוחב. 

יתרון משמעותי וחשוב לא פחות הוא עלות המוצר למ”ר, בזכות שיטת הייצור החדשנית דחיסות המזרון עולה והעלות לצרכן הסופי יורדת באופן משמעותי המוערך בכ-30%-40%. זה לבדו יכול לעודד צרכנים להשתמש במוצרי החברה הטיבעיים שלא רק יהיו זולים יותר מהמוצרים המינרליים אלא גם הם יהנו מאיכות חיים טובה הרבה יותר.

יישום רחב של המזרון ניתן למצוא גם בשימוש על קירות מבנים ישנים עליהם מצמידים את המזרון ומטייחים בטיח שליכט צבעוני. באופן הזה גם מחדשים את הקיר וגם משפרים את היעילות האנרגטית של המבנה הישן.

השימוש בבידוד התרמי מבטיח קיטון בשימוש באנרגית חשמל לחימום או קירור חדר הממ”ד במהלך היום ולאורך עונות השנה המתחלפות ותחלופת אוויר טובה יותר.

בהתייחס לבידוד אקוסטי כשל השוק גדול אף יותר בגלל מיעוט הפתרונות המיוצרים בכלל והמיובאים בפרט לישראל. פרוטוקול עבודות הגמר במבני ציבור ומשרדים כולל תקרות נתיקות כסטנדרט ומוצרי החברה מצוינים לשימוש ויישום וכמעט היחידים המסוגלים לספק הפחתת רעש/הד במחיר מצוין וללא תופעות לוואי כגון גירוד או סכנת גזים רעילים בעת שריפה במבנה.

  1. תפזורת פתיתי תאית/צלולוז: תכונותיו הסגוליות דומות למזרון הבידוד, אך בשונה ממנו מוצר התפזורת נועד לשימוש במצבים הדורשים מילוי קירות חוץ, מחיצות, גגות, רצפות וכיו”ב… פתרון מצוין לבניה מתקדמת מבוססת פלדה דקת דופן, פלדה כבדה או בתי עץ.
  2. פתיתי גרנולה למילוי בארגז החול הסניטרי לחתולים: מחליף את השימוש בחול המזיק לבריאות ומקנן מחלות, או בשימוש עם חול קוורץ הגורם לשריטות ודימום ונדבק לכפות הרגליים ומלכלך את הרצפה. הפתיתים מחליפים גם את השימוש במוצרי נסורת עץ הדוקרים אף הם ברגליים. 

מוצר פתיתי הגרנולה החדשני פותר לחלוטין את הבעיות של המוצרים הקיימים ושלא כמוהם גם ניתן לשפוך אותו באסלה ולשטוף אותו בקלות. 

למוצר כבר נרשם פטנט ברוסיה על שם החברה ראשית שם מפני שהיא כבר חתומה על הסכם הפצה במדינה ומתעתדת להתחיל בשיווק בהקדם האפשרי לאחר הקמת פס הייצור כמתוכנן. בשלב הבא תרחיב את רישום הפטנט גם למדינות נוספות לרבות ישראל.

פתיתי הגרנולה מבוססים על חומר הגלם מנייר ממוחזר אותו רוכשת החברה בישראל ומעבירה אותו תהליך יצור מיוחד לאריזה ולשיווק ללקוחות בכל העולם. לפתיתי הגרנולה תוספת ריחות שונים לטעם הלקוחות ותוספת למניעת ריח אמיאג (שתן חתולים).

  1. טיח ריסוס תקרה אקוסטי: טיח הדומה למוצר k-13 המשווק בעולם. מטרתו הפחתת הד בחדרים, משרדים או חדרי משאבות בבריכות שחייה ומרתפים וממדים. החברה תפתח את המוצר ע”ב דבק מיוחד שגם אותו פיתחה כבר בישראל תוך כדי שימוש בתהליך יצור חדשני. מיועד לשיווק בכל העולם.
  2. מערכת טיח אקוסטי לקירות: בדומה לBASWA גם הוא מבוסס על מזרוני הבידוד וטיח אקוסטי לקבלת גמר חלק.
  3. פחמי נייר לייצור אנרגית חום חליפית: מיועד ליצור אנרגיית חום גבוהה ביותר בזמן קצר יחסית. מתאים לשימוש לצורך קבלת אנרגית חום גבוה בהשקעת גלם קטן יחסית לפחם רגיל לדוגמא. וכן בערבוב עם פחם קונבנציונלי להדליק אותו באופן מהיר יחסית ולשמור על חום גבוה ובכך לחסוך בשימוש של גלם הפחם הרגיל המזהם.

תהליך הייצור

בתכנון קו הייצור הושקעו משאבים רבים מאד, סקיצות, בחינת דגמים ובדיקות רבות לאפשר קו ייצור ורסטילי עד כמה שניתן לייצר את קו המוצרים המגוון אשר החברה מתכוונת להתחיל לייצר היום ומוצרים נוספים בעתיד. בתכנון החברה להקים שני קווים עיקריים לייצור כל המוצרים לעיל.

את רצפת הייצור ניתן לחלק לשלושה חלקים עיקריים:

  1. הזנת חומר הגלם למגרסה מיוחדת להפיק תוצר המתאים לכל מוצר ומוצר.
  2. ביצוע תהליך תעשייתי-טכנולוגי לייצר את המוצר הספציפי (פיצול קו הייצור לשתי מכונות נפרדות).
  3. אריזה ואחסנה של המוצר המוגמר והכנה למשלוח.

הוורסטיליות בייצור תאפשר לשמור על יעילות הייצור במשך כל השנה לעמוד בתחרות ולשמור על נתח השוק. במצב שבו נפח הפעילות יגדל במוצר אחד או יותר אפשר בקלות רבה להעתיק את קו הייצור ולהכפיל את יכולת היצור בגמישות מרבית.

הידע לתהליך הייצור

הידע לתהליך הייצור גם הוא מתחלק לשניים. בין ייצור מוצרים שכבר היום מיובאים על ידי החברה ושתיים, מוצרים חדשים שהיא מתכוונת לפתח ולייצר לבדה. בראש המו”פ עומד דוד אונטרשלג מייסד החברה אשר החל את פעילות המו”פ באופן עצמאי במסגרות שונות בענף הבנייה בישראל עוד זה מכבר משנת 1987. היום כשהחברה עוד טרם פיתחה יכולות ייצור עצמאיות היא שומרת על נתח שוק קבוע על ידי שיווק מספר מוצרים מיובאים על מנת לשמר את קהל המטרה גם למוצרי העתיד. בד בבד החברה ממשיכה להשקיע משאבים לפתח מוצרים ופתרונות חדשים לרבות מאמצים לרכוש מכונות על מנת לפתוח את קווי הייצור המיוחלים. 

שיתופי הפעולה הקיימים המתמשכים לפיתוח ובחינת הטכנולוגיות לייצור מבטיחים את הצלחת קו המוצרים כאשר יוקם בישראל. אבל כל אלו לא מספיקים על מנת להבטיח את הצלחת המוצרים החדשים פורצי דרך, על כן בניית המעבדה הפרטית למחקר ומכונות לייצור הם נדבך חשוב ביותר עליהם מבקשת החברה לקבל סיוע על מנת לרכוש אותם ולהתחיל במו”פ בלתי תלוי וייצור עצמאי.

ייבוא המוצרים ובחינתם הלכה למעשה בארץ גם הם חלק מתהליך המו”פ לגלות אילו שינויים ועדכונים נדרשים לאקלים המיוחד בישראל השונה ממדינות ייצור המקור באירופה. את הידע הזה מבקשת החברה לבסס ולשווק חזרה את מוצרי הקצה החדישים למדינות בעלות אקלים דומה לישראל הסובלות גם הן ממוצרים לא טובים דיים לצורכיהם המקומיים.

צד אחרון ולא פחות חשוב הדרוש לפיתוח תהליך הייצור הוא כח אדם מיומן ומתאים. בישראל מספיק מהנדסים ומומחים לצד מעבדות מתקדמות לבחינה ומתן אישורי תקן המקובלים בשאר מדינות העולם ובמיוחד למדינות אליהם מבקשת החברה לשווק את המוצרים בעתיד.

למען הסר ספק בכל אתגר וענין שהחברה תיתקל בו ולא תוכל לפתור אותו בעצמה ימצאו חברות ומומחים בתחומם להשלים את המשימה כאמור.

ניתוח אסטרטגית המכירות

הבידול העסקי נשען על משאב הליבה בחברה והוא הניסיון העשיר והמקיף בעולם הבנייה כבר כשלושה עשורים לרבות יישום כל שיטות הבנייה גם כאלו שכבר עברו מהעולם ועד לשיטות הבנייה החדישות ביותר בישראל. לא זאת ועוד החברה מחזיקה כבר היום בנתח שוק מיוחד ובידול מוצרים אשר היא מפיצה כמעט ללא תחרות משמעותית. 

בעתיד כאשר תייצר את מוצריה באופן עצמאי שעליהם היא שוקדת היא תתחרה על קהלי מטרה נוספים ותגדיל באופן משמעותי ביותר את בסיס הלקוחות שלה על חשבון מתחרים בעלי מוצרים מינרליים (לא טבעיים כמו ‘שבידוד 360’ מפיצה). הידע הנרכש כאמור בעל ערך ונדיר יחסית מפני שאין מתחרים דומים החולשים על כל השוק. 

תמצית ניתוח מיקרו מבוסס מודל “חמשת הכוחות של פורטר” בוחן את הצלחת החברה בעתיד לאחר שתחל בייצור העצמי בישראל לשוק המקומי והגלובלי.

  • המוצרים התחליפיים אינם ברמה גבוה ולא מתאימים לאופי העבודה ומזג האוויר בישראל. 
  • למול יזמים חדשים מחזיקה החברה בסודות ייצור והגנת פטנטים. ובנוסף לכך לחברה הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת בנייה המבטיח את השימוש הבלעדי במוצרים החברה לבידוד תרמי ואקוסטי. הוכחת ההתכנות בשימוש המוצרים בבתים ברחבי הארץ באזורי אקלים שונים יגדילו את הבטחון גם אצל חברות בנייה אחרות אשר יחליפו את המתחרים במוצרי החברה וככל שנתח השוק יגדל כך יקשה על היזמים החדשים לחדור.
  • ניתוח היריבות בתוך הענף  מהווה את האתגר המשמעותי ביותר של החברה! בשוק המקומי והעולמי שולטות היום חברות וקונצרני ענק, הם לא יוותרו בקלות על נתח השוק שלהם ללא תחרות הולמת. על כן מתחילה החברה את צעדיה בענף הבניה הפרטית בה אין לחברות הענק שליטה על הרכש של כל יזם ויזם ובשלב שני ושלישי לאחר שתתבסס בשוק ותייצר נפח ייצור הולם תפרוץ לענף הבנייה הרוויה והמוסדית ותכה בהם במחירים תחרותיים ובתכונות מוצר ללא תחרות.

לצורך כך יש עוד להוסיף, כי לא מספיק רק לייבא/לייצר מוצר טוב, לחברה הסכם הפצה בלעדי למכונות טייח ייעודיות המבטיח יישום קל של המוצרים שלה בשטח תוך יצירת יתרון משמעותי בכך שהיא מחזיקה גם במוצר מצוין, גם ביכולת ביצוע מעולה וגם בהסברה והטמעה לשותפים אסטרטגיים כגון אדריכלים, מפקחים ועוד…

  • כח הספקים, בעיקרון הוא גדול ותלוי מאד בנפח הפעילות אותה החברה תשיג במכירותיה. כיום עיקר תספוקת חומרי הגלם מתבססת על ‘נגב אקולוגיה’ ועקב כך החברה כבר החלה בהליכי ניסוי וחתימה על חוזי אספקת נייר ומוצריו השונים מספקים נוספים כגון אמניר להבטיח רציפות נייר לגריסה ולהבטיח את פעולת הייצור לענות על צורכי המכירה.
  • כח הצרכנים מתחיל גבוה וממשיך לנמוך. כיום מוניטין מוצרי החברה הטבעיים עדין נמוך והדרישה אליהם היא מצד לקוחות החשופים למאמצי החברה המוגבלים כיום. בעתיד כאשר החברה תעבור לייצור עצמי ותחסוך את עלויות הרכש וההובלה היא תסיט את הרווח שלה לחדירה לשוק ולשיווק תכונות המוצרים שאין למתחרים. אזי כח מיקוח הצרכנים יקטן כי לא יוכלו למצוא מוצרים דומים בשוק עד שיעתיקו אותם וכאמור חלקם מוגנים בפטנט.

תמצית ניתוח מאקרו מרגיע כי אין סכנה צפויה לשינוי רגולטורי בהקלה של חוקי הגנת הסביבה או תקנות הבנייה או החקלאות. להיפך, הרגולציה בישראל ובכל העולם דוחפת למוצרים טבעיים וירוקים ועמידה בתקני בנייה מחמירים ומשופרים והחברה נמצאת בנקודת זמן טובה ביותר לפרוץ לשוק המקומי והגלובלי.

מהבחינה הכלכלית מחיר מוצרי החברה לצרכן נמוכים וכך גם מחיר עלות רכישת חומרי הגלם כך שאין השפעה ממשית במקרה של שינויי מטבע בעולם ובמיוחד בשולי הרווח הגולמי הגדולים ביותר להבטיח המשך צמיחה גם במצב האטה בכלכלה כי מוצרי החברה נדרשים תמיד ואף הרבה יותר כאשר תשומות הבניה מאמירות משנה לשנה ומכבידות על הבונים ורוכשי הדירות. 

תמהיל השיווק

מוצרים (בעלי אורך חיים מינימלי 50 שנה וכולם ניתנים למחזור):

  1. מזרון בידוד תרמי-אקוסטי עשוי תאית/צלולוז לשימוש על קירות. המזרון בעובי 30 מ”מ ורוחב 40 ס”מ 
  2. מזרון בידוד תרמי-אקוסטי עשוי בד ממוחזר לשימוש על קירות. המזרון בעובי 30 מ”מ ורוחב 40 ס”מ 
  3. תפזורת פתיתי תאית/צלולוז למילוי קירות חוץ, מחיצות, גגות, רצפות וכיו”ב
  4. פתיתי גרנולה למילוי ארגז חול סניטרי לחתולים
  5. פתיתי גרנולה עם תוספת אנטיביוטיקה לשימוש בלולים למניעת שפעת עופות
  6. טיח ריסוס תקרה אקוסטי
  7. מערכת בידוד לקירות מודולריים
  8. פחמי נייר לייצור אנרגית חום חליפית גבוהה ביותר בזמן קצר יחסית

 

מחיר:

אסטרטגיית התמחיר קשורה באופי המוצרים המשותפים לתעשייה ולקוחות קצה. יש מוצרים המיועדים לקהל מטרה מקצועי ומוצרים המיועדים לשימוש לקוחות פרטיים. השיקול העיקרי של החברה לקביעת מחירי המוצרים השונים הוא להוציא לפועל את אסטרטגיית השיווק ‘לביצוע מקסימום מכירות’ להשיג מקסימום נתח שוק בזמן הקצר ביותר. 

בשלב השני תחליף אותה האסטרטגיה להשגת רווח. השיטה לקביעת המחיר היא “המחרת מרווח רווח”, כלומר חישוב סך כל העלויות ותקורות היצור וקביעת אחוז רווח מוסף על כל מוצר בנפרד להבטיח את התחרותיות שלו למול המוצרים המתחרים בכל ענף ואזור גאוגרפי. 

 

הפצה:

החברה בחרה בצינור הפצה ארוך שיקשר בינה לבין לקוחותיה התעשייתיים והפרטיים. עיקר השיקול בהפעלת גורמי הפצה/שיווק נוספים נובע מכך שהחברה בצמיחה וזקוקה לגורמי משנה לבצע עבורה מטלות שיווק כל אחד באזורו מבלי שזה יפגע במשאבי החברה בשנים הראשונות. להבטיח את הצלחת מהלך ההפצה בצינור ארוך מתכננת החברה לשמור על יכולותיה לייצר ביעילות ולשמר את מרווח הרווח הגדול המתוכנן על מנת לחלוק אותו עם שאר השותפים. 

עוד יש לומר בנוגע לאסטרטגיית הפעלת צינור ההפצה הארוך, מכיוון שהחברה צומחת ופועלת להשיג נתח שוק גדול בשלב הראשון, התקשרות עם מפיצים ומשווקים רבים תעזור לה לחסום במקרים מסוימים או להתחרות על המדפים מול יצרנים קיימים. לאחר שתשיג את יעדי המיתוג שלה תוכל לצמצם את מספר המפיצים ולעבור לאסטרטגיית שיווק במשיכה – מצב בו הלקוחות מחפשים את מוצרי החברה.

מהלך נוסף אליו מתכוננת החברה ובוחנת הוצאתו לפועל היא הפעלת זכיינים וייצור מותגים פרטיים white label 

 

קד”מ:

אסטרטגיית הפעלת התקשורת השיווקית תפעל בשישה שלבים עיקריים:

  • מודעות

היעד הראשון בתוכנית התקשורת השיווקית לייצר תכנים בשפות שונות כפי שהחברה מפרסמת באתר: www.bidud360.co.il לקיים את מודעות המותג אצל משווקי המשנה הפונים לקהל המטרה שלהם. מכיוון שמדובר במוצרים חדשניים, במובן מסויים לא נסתמך על המפיצים בלבד ונפיץ להם את “ספר המסרים” להתמודד עם התחרות הקיימת בשוק שלהם.

  1. ידע

מאפייני הבידול העיקריים של המוצרים החדשים הן התכונות החדשניות ו/או המשופרות אותן פתחה ומייצרת החברה אשר לא פחות חשוב “מלעשות את זה מצוין” זה “לספר על זה ללקוח בפשטות”. משימה חשובה במעלה אותה החברה שמה לה כיעד היא לפתח יכולות וצינורות הסברה ושיווק ללמד “בשפת עם” את התכונות והמאפיינים המקצועיים הרבים שגם משתמש הקצה יבין אותן.

“דציבל”, “הפחתת רעש”, “דירוג אנרגטי”, “בית מאופס” ועוד… אלו כולם מושגים מעולם התוכן המקצועי אבל החברה מכוונת להסברה ללקוח הקצה שהוא זה שבסוף מזמין ומשלם עבור המוצרים והוא זה שבסוף מקבל את החלטת הקנייה והוא זה שצריך להבין כל אחד מהמינוחים בהם משתמשת החברה. מטרת העל היא שלקוח הקצה ידע ויבין את תכונות המוצר הרלוונטי עבורו מלבד להכיר ולזהות את המותג אותו הוא קונה.

  1. אהדה

הצרכן צריך לאהוד את כלל התכונות לרבות עובדת המוצר טיבעי וירוק, מאפשר איכות אוויר טובה יותר יכולת מיחזור או שימור אנרגיה. לא תמיד כל תכונה רלוונטית עבורו לדוגמת מזגנים אשר נתפסים כפתרון “יעיל” ומורגש על העור לעומת בידוד בקיר אשר הם לא יכולים לאמוד את המצוינות בשימוש בו עד שלא מיישמים אותו. על כך מאמצי החברה להתייחס לתכונות כמכלול לסייע בתחרות.

  1. העדפה

תועלות מוצרי החברה אינן יחידות בשוק והחברה פועלת שהצרכן יעדיף את מוצריה על המוצר המתחרה המספק את אותה התועלת בחיסרון תכונות המוצר המצוינות הנוספות. פעילות ההעדפה תעשה על ידי:

  1. הבלטת תכונות המוצר וכיצד הם עונים לצורכי הלקוח.
  2. הסבר תועלות המוצר וכיצד הם עונים לרצונות הלקוח.
  3. פירוט על התמיכה במוצר וכיצד אפשר להשתמש בו ומה רמת הידע/מיומנות הנדרשת להשתמש בו ביחס למוצר המתחרה.
  1. הכרעה

זיהוי ומענה לכל מצב בו הלקוח נימצא על ציר ההכרעה. ראוי לציין כי אתגר זה מסובך לחברה עוד יותר בגלל האופן שבו היא פועלת באמצעות צינור הפצה ארוך. על כן מערכות תמיכת הלקוחות הגלובלית ינוהלו/ירוכזו על ידי החברה לנתח ולהכין תשובות להתנגדויות הצפויות השונות. החברה תשאף לא להשאיר את זה לידי המפיץ או ליכולות הביצוע שלו.

  1. קנייה

זה לא נגמר עד שזה לא נגמר גם בשלב האחרון צריך להיזהר לא לשבש את הקנייה.

 

חדשנות (פיתוח עצמי, פטנטים)

חדשנות ניתן לאמוד על ציר האבולוציה-רבולוציה, החל בשיפור אבולוציוני במוצר קיים כגון החלפת מוצרי הפוליסטירין המיוצרים בישראל עובר בשינוי מהותי באופן השימוש כגון הפעלת מכונות הטייח מיוחדות של החברה ולא להסתפק רק אספקת מוצר על מנת לענות על כשל השוק וליקויי הבנייה הרבים בישראל. כלה בשימוש בחומרי גלם ממוחזרים בתעשייה מעגלית ושימוש יעיל באנרגיה קיימת להפחית את השימוש בייצור אנרגיה נוספת. 

התוכנית האסטרטגית העסקית שהחברה מבקשת להוציא לפועל עם הקמת המפעל החדש היא אבולוציה של מוצרים ותכונות של מוצרים קיימים. לאחר ביסוס כלכלי וייצוב פסי הייצור, מעבדת הפיתוח תשקוד גם על פיתוח מוצרים חדשים לגמרי שעתידים להיות רבולוציוניים בענף.

הפיתוח העצמי של מוצרים חדשים או שיפור קיימים נטוע עמוק בד.נ.א של החברה לאורך שנים במסגרות שונות.

דילוג לתוכן